Ljuvlig jordärtskocksoppa

En fantastiskt god och len soppa som passar bra både som förrätt och varmrätt. 
 
 
 
4 port
 
500 g jorärtskockor
1 gul lök
smör till stekning
1 dl torrt vitt vin
5 dl vatten
2 grönsaksbuljonger
1,2 dl matgrädde
vitpeppar och salt
 
Skala och hacka löken, fräs i smöret i en stor kastrull/gryta. Skala och hacka jordärtskockorna fint. Lägg i dem, vin och vatten i grytan tillsammand med biljongen. Låt koka under lock i 15 min. ta av och mixa tills den blivit slät. Lägg tillbaka i grytan och koka upp tillsammans med matgräden, smaksätt med salt och peppar. 
 
Smaklig måltid!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min vegetariska receptbank

Som ny fantast inom den vegetariska matvärlden behöver jag samla goda recept. min strävan är att hitta recept med stor variation, högt varierat näringsinnehåll och som både vi vuxna och våra barn uppskattar.

RSS 2.0