Tager-va- vi-haver-soppa

Då detta är baserat på vad jag hade i kylskåpet har jag inga exakta måttangivelser, men som namnet låter så ta vad du har hemma. Det blev en god asiatisk smak på denna som hela familjen uppskattade. 
 
 
4-6 port
 
vitkål
Morötter
gullök
vitlök
färska tomater
soltorkade tomater
grönsaksbuljong + vatten
kokosmjölk
ingefära
limeskal+saft
ostronsås
salt, peppar
 
Hacka grönsakerna. Fräs morötter och lök en stund i olja. lägg sedan i vitkålen. Fräs tills det mjuknat något. Lägg i färska och torkade tomater och efter en stund vatten och buljong. 
Låt alltsammans koka en bra stund under lock. När grönsakerna blivit mjuka nog så mixa dem till en relativt slät soppa. Häll i kokosmjölken, riven ingefära, rivet limeskal och saft från lime samt ostronsåsen. Smaka av med salt och peppar. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min vegetariska receptbank

Som ny fantast inom den vegetariska matvärlden behöver jag samla goda recept. min strävan är att hitta recept med stor variation, högt varierat näringsinnehåll och som både vi vuxna och våra barn uppskattar.

RSS 2.0