Vegetarisk lasange

Lasange går att variera i det oändliga, här kommer ett uppskattat vegetariskt recept. 
 
4-6 port
 
2 morötter
2 st zucchini
1 st gul lök
2 st vitlöksklyftor
chili efter smak
400 gr krossade tomater
200 gr bönor
4-5 dl creme fraiche
peppar, salt
färsk basilika
250 gr frusen spenat, tinad
200 gr fetaost
lasangeplattor 
riven ost
 
Skala och slanta morötter. Skär zucchinin i halvmånar. Hacka lök, vitlök och chili. Fräs morötter och lökarna i en panna i ca 5 min. Tillsätt därefter zucchini, chili, tomater, avrunna bönor och creme fraiche. Låt puttra en stund och krydda sedan med salt och peppar. lägg efter ca 10 min i basilikan. 
 
krama ur vätskan ur spenaten. 
Varva sedan lasangeplattor, röra, spenat och fetaost. Avsluta med lite sås och riven ost. 
 
Sätt mitt i ugnen på 225c i ca 30 min. 
 
Smaklig måltid!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min vegetariska receptbank

Som ny fantast inom den vegetariska matvärlden behöver jag samla goda recept. min strävan är att hitta recept med stor variation, högt varierat näringsinnehåll och som både vi vuxna och våra barn uppskattar.

RSS 2.0